Imam khomeini Web Site|وب سایت امام خمینیedit

:.اشتباه شيطان.:
ادامه نوشته

:.مهلت شیطان تا چه موقع است.:

ادامه نوشته

:.شيطان سنگ محك عمل كردها.:
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

به بيان ديگر، شيطان و وسوسه هاى او، بارى امتحان و جدا كردن افراد پاك از ناپاك است . براى مشخص نمودن ايمان ثابت و استوار از ايمان ناپايدار بندگان ، وسيله خوبى به شمار مى آيد. اين كه خداوند شيطان را خلق نمود عبث و بيهوده نبوده و نيست . پروردگار عالم آنها را از روى مصلحت و غرض آفريد، و به واسطه آنها خبيث از طيب شناخته و جدا مى شود. تمام افراد، از سعيد و شقى ، پاك و ناپاك ، مؤمن و منافق و كافر، عادل و ظالم ، همه مى خواهند به سوى خدا بروند و در مقام امن الهى بيارامند همه در دستان شيطان امتحان و آزمايش مى شوند و خدا با محك خاص خود آنها را از هم جدا مى كند.
آنهايى كه پيروان خدا و پيامبران او هستند، هيچ گاه فريب شياطين را نمى خورند. اما آنهايى كه ايمانشان ريشه دار و محكم نيست ، بلكه سطحى و تقليدى است ، دعوت آنها را زود مى پذيرند و تسليم ايشان مى شوند.
شيطان يكى از ماءموران خداوند است كه حكم بازرس را دارد و نمى گذارد اشخاص پليد و آلوده ، در حرم خداوند قدم گذارند. مردم را بازرسى دقيق و تفتيش صحيح مى كند.
الا عبادك منهم المخلصين
((مگر بندگان مخلص كه شيطان را به آنان دسترسى نيست ))(56)
آنان كه بر خدا پيشى مى گيرند و تكبر مى ورزند و صفات بلند اسمهاى نيك خدا را دزديده و خود را بدان مى چسبانند، جلو آنها را گرفته و نمى گذارد در حرم خداوندى كه جاى بندگان وارسته و پاك سرشت است ، وارد شوند.
نكته ديگر اين كه اگر شيطان نبود، دنيا به اين صورت نبود و آدم از بهشت به دنياى خاكى نمى آمد. آدم نخست در بهشت بود و جايگاه ويژه داشت . از آنجا كه خداوند مى خواست انسان راه كمال را بپيمايد، شيطان را آزاد گذاشت تا او را وسوسه كند و از بهشت رانده شود و در دنياى خاكى بر خلاف فرشتگان كه راه كمال بر آنان بسته است ، راه ترقى و سعادت را طى كند، اين بود كه او را از ((اسفل السافلين ))(57) با گامهاى استوار و مجاهده و با اراده پروردگار حى قيوم به ((اعلا عليين ))(58) رسيد. انسان از ملائكه اشرف شد و اين همه فضايل و درجات را كسب نمود. همه اينها در اثر خلقت شيطان و فوايد آفرينش او است ، پس خلقت او و مهلت دادن به او همه از روى مصلحت بوده و امر ماءمورى از جانب خداوند است .






ادامه نوشته

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

سلام دوستای عزیز...اینم یه وبلاگ برای آشنایی بیشتر شما با جناب شیطان(لعنت الله)....بهتره تا آخر با ما باشید.چون خیلی چیزا میفهمید...یا حق

از قديم الايام ، افسانه شيطان ، همواره انسانها را در دنيايى از وحشت و ابهام فرو برده بود و هم چنان ادامه دارد.
ادامه نوشته


:. حربه شيطان به خودش برگشت .:
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ
 
روزى حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام براى انجام كارى ، يكى از غلامان خود را صدا زد. شيطان او را وسوسه كرد كه جواب آن حضرت را ندهد. چندين بار او را صدا كرد، جواب نيامد! حضرت به جست و جو پرداخت . ديد آن غلام پشت ديوارى دراز كشيده و مشغول خرما خوردن است .
آن حضرت فرمود: اى غلام ! مگر صداى مرا نمى شنيدى كه جواب نمى دادى ؟ غلام عرض كرد: چرا. فرمود: چرا جواب نمى دادى ؟ عرض ‍ كرد: يا على ! مى خواستم تو را به غضب آورم ؟!
حضرت على فرمود: من هم كسى را كه به تو دستور داد مرا به غضب آورى ، به خشم مى آورم . من شيطانى را كه به نام ((ابيض )) است و تو را وسوسه كرد تا جوابم را ندهى و من هم از سر خشم تو را مجازات كنم به غضب مى آورم .
سپس فرمود: ((انت حر لوحه الله )) من تو را آزاد كردم ، تو را براى رضايت خداوند متعال در راه او آزاد نمودم .(548)
شيطان نه اين كه نتوانست آن حضرت را به غضب آورد بلكه ايشان شيطان را به غضب آورد و بر آن ملعون مسلط شد.ادامه دارد

ادامه نوشته

ولسوالی سرخ پارساو دره ترکمن

ولسوالی سرخ پارسا که در جنوب غربی ولایت پروان موقعیت دارد یکی از آستانهای سرسبز، با فرهنگ و آزاده ای این ولایت است. مرکز آن در دره لولنج موقعیت داشته و به ادامه دره های سرخ ، پارسا و ترکمن امتداد یافته است. دره پارسا دراز ترین دره این آستان بوده که نهایتا به ولسوالی شکردره و گلدره ولایت کابل اختتام مییابد، دره سرخ (دره سبز) که زیبا ترین و با داشتن مسقف ترین مردم هم سرحد با ولسوالی پغمان ولایت کابل و وولسوالی سنگلاخ ولایت میدان وردک بوده از اهمیت به سزای خود برخوردار است. دره ترکمن که در سمت غربی دو دره سرخ و پارسا قرار دارد با ولسوالی بهسود میدان وردک هم سرحد بوده. ساکنان دو دره سرخ و پارسا که ولسوالی به نام این دو دره مسمی است مردمان اهل تسنن بوده و گفته میشود که مردمان دره سرخ اصلا ترکمن نژاد بوده اما اقوام عرب، هندو ، پشتون و هزاره ها نیز دران دیده میشود ولی همه اینها فعلا به یک زبان محلی فارسی نزدیک به هزارگی صحبت میکنند. سطح تعلیم و دانش در این دره نسبت به دره های همجوار بالا تر بوده و این دره در طول تاریخ از کارکردهای زیادی برخوردار است. در زمان حکومت حبیب الله خادم دین رسول الله مردم این دره به طرفداری از از حبیب الله برخاستند که در نتیجه این منطقه توسط مردم دره ترکمن و دیگر هزاره های که از طرف بامیان و بهسود به طرفداری از نادرخان آمده بودند، غارت گردید. در زمان جهاد افغانستان مردما دیندار و کوم مردان این دره مانند شهید سارنوال عبدالروف حجت، عبد الجلیل شفقیار، مولانا عبدالرزاق، مولوی عبدالرب صوفی، قمندان سید عبدالروف آغا...... ویاران شان تمام 18 دره غوربند را اداره و رهبری میکرد. در آن زمان مدارس، مکاتب برای پسران و دختران در آن دره فعال بود و امنیت کامل در تمام آن منطقه بر قرار بود. در سال 1367 زمانیکه گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی از جبهات جهاد در داخل افغانستان دیدن میکرد ، باد وارد شدن به دره زیبای سرخ ، این دره را از لحاظ داشتن آب و هوای گوارا، سرسبزی خاص و کوه های سر به فلک آن و بخاطر نفرت از قشون اشغالگر سرخ شوروی این دره را بنام "دره سبز" نام نهاد در زمان دوران مقاومت و تهاجم طالبان دره سرخ به حیث یک شاه راه حیاتی و مواصلاتی سمت شمال افغانستان تبدیل شده بود که از دره راست پغمان این سرک به کابل وصل میشد.


معلومات در باره دره ترکمن ولسوالی سرخ پارسا: دره زیبا و سرسبز ترکمن ولایت پروان در تاریخ معاصر مردم افغانستان نام نیک و پرآوازهٔ دارد. این دره همیشه بهار، دارای قریه‌های همچون دولت خانی، علی خانی، خدیر، شیرک و الله داد است که هر کدام دارای قریجات کوچکتر با مرکزیت ولسوالی سرخ پارسا ، دارای آب و هوای نسبتاً معتدل بوده، زمین های کشاورزی و باغ های انواع میوه که کفایت مردمان اش را نمی کند . اما دارای بهار و تابستان دلپذیر و زیبایی است. رود همیشه جوشان او، کوههای سرسبز و استوارش ، درختان و سرزمین های علفزار ، شب های پرستاره، اش زیبایی دل انگیزی طربناک دارد. از آنجائیکه دره ترکمن، به علت اثر کمبود زمین های زراعتی و باغات میوه و نبود صنعت ، کفایت اقتصادی مردم آنجا را نداشت؛ مردم آن دیار مجبور به کوچیدن به جاهای دیگر ،بویژه کابل شدند. مردمان این دیار باهوش و استعداد خدادادی و زحمت و تلاش، توانستند بزودی راه رشد و پیشرفت را پیموده و جایگاه مناسب اقتصادی در جامعه كسب كنند.


در سال های دهه 1340 جوش اکثریت جمعیت دره ترکمن سمت شهرهای چون کابل و چاریکار و مزارشریف کوچ می کنند و در آنجا با فعالیت های اقتصادی توأم با تلاش و کوشش و آغاز یک زندگی شهری خصوصاً در شهر کابل بزودی جایگاه در خود شان کسب می کنند. مردم این دیار ، استعداد والایی اقتصادی دارند. در زمان اندک در شهر کابل صاحب ملک و املاک و مغازه‌های تجاری و شرکت های حمل و نقل همانند« الله یار ترانسپورت»، «رضایی ترانسپورت»، « معصومی ترانسپورت» و شرکت های تجارتی و ادارات و صادرات در منطقه‌های جاده میوند، کوته سنگی، یکی از قطب های نسبتاً بزرگ اقتصادی را در شهر کابل بوجود آوردند.

هزاره هاي دره تركمن، استعداد اقتصادی که داشتند، شروع به تجارت نمودند. ابتداء به کشورهای آسیایی همچون ایران، پاکستان، لبنان، عراق، عربستان و سپس به کشورهای اروپایی همانند آلمان غرب (جرمنی) انگلستان و آمریکا در حالی که پیشقر اولان اقتصادی این مردم تحصیل کرده نبودند اما با روحیه تلاش و کوشش در امر تجارت هم موفق بودند.


با تثبیت شدن جایگاه اقتصادی شان، از آنجائیکه مردم ترکمن شیعه دوازده امامی ، مذهبی و متدین بودند ، از فعالیت های اجتماعی و مذهبی هم غافل نبودند وآرام آرام شروع به فعالیت های سیاسی، اجتماعی و مذهبی کردند. هزاره هاي دره تركمن با روحیه عالی دینی و مذهبی که داشتند ، بزودترین وقت با زندگی شهری و فعالیت های مدنی آشنایی پیدا کردندو در ایجاد تشکل های مدنی و اجتماعی و مذهبی نقش فعال داشتند ودر حرکت شهید بلخی و یاران او مردم و بزرگان سرشناس ترکمن نقش محوری را ایفا می نمودند.

شخصیت های سرشناس اجتماعی دره ترکمن همانند حاج نادرعلی الله داد و حاج عبدالرزاق و دیگران در دوران وکالت و نمایندگی پارلمان بیشترین فعالیت های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را در میان هزاره‌های کابل داشتند تا قبل از آن دوران شیعیان هزاره در کابل مورد بی مهری و بی توجهی حاکمان و سیاستمداران و حتی اقوام دیگر کشور قرار داشتند .اما این شخصیت های با درايت و بینش ودلسوز جامعه هزاره، درجهت شناساندن و احقاق حقوق اجتماعی و سیاسی این قوم محروم و زحمت کش وطن ، بیشترین نقش را داشتند.

Lolenj

همین روحیه وطن دوستی و محروم پروری ایشان بود که در دوران کوتاه حكومت کمونیست ها بزندان افتاد. همزمان با شروع فعالیت های دینی و مدنی که در دهه (40 ه ش) در کشور آغاز شد. و تعداد از علماء نسل اول شیعیان همانند مرحوم آیت ا... سید سرور واعظ، مرحوم آیت ا... شیخ محمدامین افشار، آیت ا... العظمی محقق کابلی، آیت ا... محسنی، آیت ا... تقدسی و غیره با مراجعت شان از حوزه علمیه کهن شیعی نجف به وطن بیشترین استقبال را همین مردم متدین و مذهبی ترکمن در کابل نمودند، و بانی خیر برای علماء کشور شدند. و بیشترین دارائی های شان را در راه توسعه مراکز دینی و فرهنگی و مذهبی در اختیار علماء گذاشتند و مدارس عملیه همانند مدینة العلم، جامعةالاسلام، مدرسه آیت ا... واعظ، مساجد ابوذر غفاری، مسجد اتفاق، مسجد قهرمان کربلا، مسجد صاحب الزمان (عج) و غیره و همچنين حسینیه‌های زیادي با دارايی و حمایت همین مردم در کابل ساخته شد. و اين مردم نقش اصلی را در احیاء فرهنگ شیعی و هویت دهی مردم هزاره و شیعی در کابل داشتند تا قبل از این دوران مردم شیعی هزاره در شهر کابل پایتخت افغانستان جایگاه اجتماعي وسياسي ومذهبي نداشتند و خیلی شناخته شده نبودند.

Untitled

در مناسبت های ملی و مذهبی همانند سالروز استقلال افغانستان اعیاد قربان، رمضان، عاشورا، شعيان توسط این مردم جهت آشنایی با ارزش های ملی و اسلامي در سطح شهر کابل پرشکوه و با عظمت برگزار می شد. با آغاز کودتا ي ننگین و خونبار کمونیست و اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ شوروی ، هزاره هاي قهرمان و غیرتمند این دره همیشه سربلند، جهت دفاع از دین و ارزش های والاو انسان ساز اسلام و وطن و ناموس و استقلال کشور کمر همت بستند و همراه و همدوش با دیگران مجاهد مردان و زنان وطن ،مبارزه علیه اشغال و ظلم و بیداد را آغاز کردند. در استبداد حکومت کمونیست های بی خرد و بی دین بیشترين افراد سرشناس و متدین و تاجران ملی این مردم به زندان های مخوف حکومت استبدادی تركي و امین زندان هاي مخوف شدند که در حدود 100 نفر از بهترین فرزندان و سرشناسان و تاجران این مردم تا امروز گنام و مفقودالاثر می باشند. با موقعیت های اجتماعی و اقتصادی که در شهر کابل داشتند، بیشترین آسیب پذیری و خسارت را از ناحیه دست نشاندگان کرملین این مردم متدین دیدند. و عده ازايشان مجبور به ترک کابل شده وبا چشم پوشي از مال و اموال و دارایی که با عرق جبین و پینه بستن دست های توانای شان در طول سالیان متمادی بدست آورده بودند، راهی سنگرهای جهاد و مبارزه و عزت و شرف شدند و با سرمایه هاي خود تشکل های نظامی و سیاسی وقویترین جبهه را در مقابل اشغالگران و حکومت مزدور آنان ولايات پروان، میدان، بامیان ایجاد کردند. مردمان غيرتمند و مجاهد این خطه با سرمایه‌های شخصی شان بدون وابستگی به جریانات داخلی و خارجی پا به عرصه جهاد و مبارزه می گذارند. شخصیت های جهادی و اجتاعی این دیار در اولین مرحله با دیگر مجاهد مردان هموطن ولایات بامیان علاقه داری شیخ علی، ولسوالی سرخ پارسا را از چنگال اشغالگر ان آزاد کردند. دره ترکمن در دوران اشغال کشور، کانون مقاومت و جهاد بود. در اولین سالهای جهاد این حیطه ي پاک از وطن، از اشغال کمونیست ها آزاد شده بار دیگر میزبان فرزندان صدیق و با شهامت و مجاهد گردید. مردم مجاهد این دره با ایجاد پایگاه‌های جهادی در دفاع از وطن و ارزش ها شهدای زیادی در راه آزادی وطن اسلامی تقدیم کردند. اولین شهدای این دره مجاهد پرور شهيدان همانند: شهید دولت کربلایی، شهید حاجی چغیل، شهید فیاض و تعداد دیگر پرچم عزت و استقلال و سرافرازی را برافراشتند. از آنجائیکه دره ترکمن در اولین سالهای جهاد از وجود حکومت کمونیستی آزاد شده بود. مجاهدین این دره به کمک دیگر هموطنان خویش می شتافتند. کمک های انسانی و مالی در جهاد مقدس مردم افغانستان این مردم به مناطق غور بند، بامیان، بهسود، ورس و پنجاب، کابل بارهای و بارها رسیده است. مردم ترکمن همیشه در فعالیت های خیر خواهانه و انسان دوستانه پیشقدم بودند. در طول سالهای جهاد کمک های مالی این مردم به سنگرهای جهاد همیشه می رسد، حتی کمک های مالی به احمد شاه مسعود که حتی هم مذهب این مردم نیست بارها رسیده است. در فعالیت چریکی در شهر کابل تحت سلطه حکومت کمونیست جوانان مجاهد این حیطه مهم فعالیت داشتند. و بارها ضربات مهلک را به مزدوران کمونیست وارد نموده اند، که در این راستا چندین مبارز این دره بدست نیروهای امنیتی حکومت نجیب ا... دستگیر و چندین سال زندانی شده اند. در دوران جهاد علیه ارتش سرخ، مجاهدین دره ترکمن با وجود که احزاب جهادی معتدد در منطقه حاکم بود ولی چنان با هم مسالمت آمیز همکار و همرزم بودند که هیچگونه جنگ داخلی و گروهی میان شان رخ نداد. و بارها میان گروههای جهادی در منطقه میانجی و مصلح بودند و ایجاد ضلع آشتی چندین مرحله میان برادران سرخ پارسا و نیزمیان برادران غورمند و بهسود و جاهای دیگر مسئولین و بزرگان دره ترکمن نقش اصلی را ایفا می کردند که در میان آنان مرحوم حاج محمدعلی حکمت، آقای صادقی پروانی و شهید ذالفقار، شهید ابراهیم شاه حسینی و آقای مصطفی کاظمی تلاش های مستمر را در جهت حفظ آرامش و امنیت میان گروههای جهادی نمودند. در اولین نشست های گروههای جهادی شیعی برای وحدت باز هم بزرگان منطقه ترکمن پیشگام بودند و در تشکیل حزب وحدت اسلامی بیشترین نقش را همین مردم داشتند. که نمایندگان عمده از گروههای جهاد و احزاب همانند: سازمان نصر اسلامی، پاسداران جهاد اسلامی و حرکت اسلامی از منطقه ترکمن پیش قدم اول وحدت و اتحاد بودند و درو حدت در میدان، جاغوری، پنجاب، و لعل و سرجنگل حضور فعال و سازنده داشتند. در مرکز باميان نمایندگان مردم ترکمن در شورا آقایان صادقی پروانی؛ شهید ابراهیم شاه حسینی، شهید مصطفی کاظمی معرفی شدند. نقش فعال و موثر داشتند. با پیروزی مجاهدین وطن و خروج نیروهای ارتش سرخ اشغالگر در چیدن مزدوران کمونیست و حاکمیت دکتر نجیب ا...، جوانان و مجاهد مردان، مردم ترکمن مقیم کابل نقش بسزای داشتند، در میان آنان شهید واحد، شهید داکتر احمدی، رجب یورش و دیگر چریک های شهر کابل خوش درخشیدند. با سابقه و آشنایی که با شهر کابل داشتند با تمام وجود از ورود و پیروزی مجاهدین استقبال کرده و به کمک و یاری مجاهدین بویژه مسئولین و مجاهدین شتافتند . آنچنان صادقانه و مشتاقانه با کمک های مالی و جانی شان از مجاهدین پذیرایی کردند که بیشترین نیروهای رزمی را جوانان این دره تشکیل می دادند.

Garmak ahb (Lolenj)


متاسفانه با شروع جنگ قدرت میان گروههای جهادی در کابل از آنجائی که بشترین سرمایه و زندگی مردم دره ترکمن در کابل بود و زحمات دو نسل آنان همه در کابل به ثمر نشسته بود ، بیشترین خسارت های مالی و جانی را همین مردم در کابل متحمل شدند. در یک آمار غیر کارشناسی حدود دو هزار عراده ماشین تجاری و اموال زیادی دیگر از این مردم در کوته سنگی و سرک پغمان کابل به غارت رفت. و چندین کامیون اموال تجارتی آنان در آخر جاده میوند (دروازده لاهوری) و جاهای دیگر کابل بدست نیروهای گلبد ين و سیاف و احمد شاه مسعود به یغما برده شد. در این جنگ های کور و قدرت طلبی انحصارگرايان، جوانان زیادی از این مردم به شهادت رسید. که هر کدام از آنها ذخیره بزرگ برای جامعه ما بوده و عده‌ای زیادی از این مردم مجبور به ترک خانه و کاشانه شان گردید . با ظهور طالبان بار دیگر این مردم بود که مورد ظلم و بی مهری و غضب طالبان متعصب قرار می گیرند ، جوانان زیادي از این مردم را همچون شهید داکتر احمدی در کابل، شهید ناظر حسین و شهید ذالفقار و شهید شجاعی را به شهادت می رسانند. دردوران قدرت وسيطره طالبان ، بمدت چندین ماه دره ترکمن کانون مقاومت و مبارزه علیه طالبان بود. و برای چندمین بار این مردم مجبور به ترک خانه و زندگی شان شدند عده از آنان به سمت مزار شریف و هرات، و خارج از افغانستان :ایران و پاکستان و امارات متحده عربی میروند. با تلاش و کوشش و استعداد ذاتی كه در حوزه اقتصاد داشتند، دارای جایگاه مطلوب اقتصادی و اجتماعی می شوند. طوری که در حادثه محرم سال 1385 در شهر هرات باز هم بیشترین خسارت مالی و اقتصادی را همین مردم متحمل شدند. گرچه مردم ترکمن در استعداد اقتصادی و فعالیت های تجاری در میان اقوام افغانستان شهرت بسزایی دارند، اما از فعالیت های علمی و فرهنگی و سیاسی هم دور نبودند، از همین مردم دهها عالم دینی، مهندس، داکتر، سیاستمدار رشد کرده اند که امروز هر کدام آنان مصدر خدمت و فعالیت برای جامعه محروم هزاره افغانستان مي باشند. از جمله آنان حضرت آیت ا... العظمی محقق کابلی (ترکمنی) که استوانه فقهی حوزه‌های علمیه شیعی نجف و قم و افتخار جامعه مسلمان افغانستان بویژه جامعه محروم شیعی هزاره می باشند. زمانی که مرجع شدن برای جامعه شیعی هزاره امر محال بود ، مردم هزاره و دیگران فکر می کردند که مردم شیعی هزاره چنان ضعیف و فقیراند که سالها باید مقلد و وام دار دیگر جوامع باشند. حتی خود مردم هزاره باور نداشتند که روزی از میان آنان از یک جامعه فقیر و محروم از مزایای علمی و رفاهی بتواند عالمان و مجتهدان همچون آیت ا... العظمی محقق کابلی، آیت ا... العظمی فیاض و آیت آ... محسنی، آیت ا... صالحی، آیت ا... مدرس افغانی، آیت ا... سید سرور واعظ آيت الله تقدسي وده‌ها عالم و دانشمند به جامعه اسلامی قد علم کنند و ارکان حوزه‌های علمی شیعی معاصر راتشکیل دهند. امروزه محاضرات آیت ا... فیاض در علم اصول یکی از معتبرترین منابع درسی حوزه‌های نجف و قم و نیز مصباح الاصول مرحوم آیت ا... واعظ و کتب ادبیات عرب مرحوم مدرس افغانی از معتبرترین مواد درسی حوزه هاي شيعه وجامعه اهل سنت مخصوصا دانشگاه الازهر مصر می باشند. و عالمان همچون آیت ا... صالحی، آیت ا... تقدسی، آیت ا... محمدی که هر کدام از مدرسان چیره دست حوزه‌های علمیه کابل و ستارگان درخشان فقه و فقاهت شیعی می باشند نیز از میان همین مردم دره ترکمن اند. و همین طور افراد سیاستمدار همچون شهید مصطفی کاظمی ، انجنر عباس نماینده نماینده در پارلمان ، انجیز ابراهیم عادل وزیر معاون وصنایع و ده‌ها دانشمند اعم از انجنر ودکتر در دامان مردمان دره ترکمن رشد یافته اند وامروزه باعث افتخار و سربلندی جامعه افغانستان مي باشند. در شرایط کنونی از این مردم هزاره دره تركمن ، در شهرهای مزار شریف، کابل، هرات، دارای جایگاهی بلند اجتماعی و اقتصادی و شهرت نیک نامی در میان مردم افغانستان هستند وهمچنين در خارج از افغانستان مانند ایران، پاکستان، امارات متحده عربی و کشورهای دیگر ساکن بوده و مشغول فعالیت های عمده اقتصادی، علمی، فرهنگی می باشند. تنها در کشور امارات متحده عربی شهر شارجه حدود 2000 هزار شرکت تجارتی از همین مردم هزاره دره تركمن، ثبت می باشد که یکی از قطب های بزرگ اقتصادی کشور امارات را تشکیل می دهند. مردم دره ترکمن با تحمل تمام سختی ها و مشکلات دوران اشغال افغانستان و جنگ های قدرت و ظلم و چپاول طالبان ، با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر باز هم سربلند و با عزت در همه نقطه از کره زمين که بسر می برند، شرافتمندانه زندگی می کنند و در اثر مهاجرت در کشورهای بیگانه و مباشرت با فرهنگ های مختلف اصالت فرهنگی و دینی و ملی شان را حفظ کرده وهیچگونه خود باختگی و بی هویتی در مقابل فرهنگ بيگانه را کسب نکرده وبا همان لهجهٔ شیرین ترکمنی خود که می گویند: ثه استي، ثه مكني، ثه كاردَري) اصالت های فرهنگی شان را حفظ کرده اند. مردم ترکمن نسبت به ارزش های دینی و خانوادگی خیلی حساس می باشند و در هر جا و هر شرایط ارزش های خانوادگی همانند احترام به زنان خدمت به پدر و مادر و ارتباط صمیمی میلن برادران و اقوام و خویشاوندان و روحیه کمک و مساعدت نسبت به افراد بی بضاعت و دستگیری از اقوام فقیرش را دارد و امروزه در میان جامعه افغانستان شهره عام دارند. باهمان روحیه ایثار و فداکاری و دین مداری وبشر دوستی در شرایط کنونی که جامعه افغانستان پس از سالهای مستمر جنگ واشغال و ویرانی نیازمند به باز سازی دارد دوشادوش دیگر هموطنان خود در راه آبادی و سربلندی وطن گام برمیدارند که نمونه‌های عینی آن همانند ساختن حسینیه صاحب الزمان در غرب کابل منطقه دشت برچی جنوب مسجد اتفاق ،همکاری وکمک نزدیک با حوزه‌های علمیه کابل مانند مدرسه آیت‌الله تقدسی ومسجد اهل البیت وده‌ها مساجد وحسینیه از کمک مالی واقتصادی این مردم برخودارمی باشند. جهت حفظ شعائر اسلامی مناسبت های مهم ديني وملي با نذر و نذورات همین مردم دردهها حسینیه و تکایا در کابل و هرات و مزار شریف برگزار می گردد. در يك كمله اين كه اقتصاد هزاره هاي تركمن در خدمت هويت بخشي جامعه هزاره واحياء فرهنگ شيعه واستقلال افغانستان بكار گرفته شده است.


  Download Software



عکسی که جهان را تکان داد و جان عکاسش را گرفت


 

     در سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴م. آفریقا در اوج قحطی و گرسنگی بسر میبرد. در این سالها دهها هزار آفریقایی از گرسنگی مرده بودند. قحطی در هر ساعت تقریبا جان ۲۰ نفر را می گرفت. ساکنین مظلوم آفریقا در حالیکه چشمان منتظر شان راه کمک های تمام بشریت را می دیدند، از بی غذایی تلف می شدند.

    در این زمان کوین کارتر عکاس متولد ژوهانسبورگ - آفریقای جنوبی به اتفاق دختر خوانده اش "سیلوا" برای عکس برداری و تهیه خبر از کشور قحطی زده سودان راهی آن کشور شدند. کارتر، که قبل از این از ماجراهای نژاد پرستانه کشورش عکس های جالب گرفته بود، امیدوار بود که با فرستادن عکس هایش از سودان توجه جامعه جهانی را برای کمک به این سرزمین آدم خوار "آفریقا" جلب کند.

     وی در یکی از روزهای که در نزدیکی یکی از دهکده  های سودان جنوبی "آیود" خسته از مشاهده جماعتی، که از گرسنگی تلف میشدند به بوته زاری پناه برد. در آنجا ناله های دخترک نحیفی را شنید، که تلاش میکرد خود را به یکی از مراکز توزیع مواد غذایی سازمان ملل، که در یک کیلومتری آنجا بود برساند. درهمین اثنا لاشخوری در فاصله ۲۰ متری دخترک استخوانی به انتظار مرگش بر زمین نشست. کارتر، که شاهد این صحنه بود به علاوه گرفتن عکسی، کامره عکاسی اش را در حالیکه سعی می کرد پرنده را فراری ندهد آماده عکس گرفتن میکرد. به گفته خودش ۲۰ دقیقه مکمل انتظار کشید، که شاید لاشخور بالهایش را باز کرده و دخترک مظلوم را در بین چنگالهایش بگیرد. اما این اتفاق روی نداد. زیرا لاشخور پرواز کرد و دختر به تقلایش ادامه داد.

     کارتر پس از این حادثه دچار افسردگی و عذاب وجدان شد. وی پس از آن در سایه ی درختی رفت، سیگاری را روشن کرد و با خدایش حرف زد و گریه کرد. وی پس از آن حادثه دیگر نتوانست در سودان آرام بگیرد. وی فقط پس از یک روز اقامت در سودان دوباره به ژوهانسبورگ برگشت. به گفته دخترش: "پدرش بعد از آن ماجرا دچار افسردگی شد و همیشه میگفت، دلش میخواهد مرا در آغوش بفشارد."

     به تاریخ ۲۶ مارچ ۱۹۹۳م. روزنامه نیویارک تایمز عکس هولناک کارتر را، که بعدا بنام دختر بچه سودانی مشهور شد با یک سرمقاله تکان دهنده در زمینه قحطی و جنگ در سودان در شماره ۳۶ اش به چاپ رساند. و نیز کوتاه زمانی پس از آن توسط روزنامه های بسیاری تجدید چاپ شد.

     چاپ عکس، عکس العمل های گوناگونی را در پی داشت. خیلی ها کار کارتر را تحسین کردند و خیلی ها هم وی را لاشخوری دومی گفتند.

     اکثریت از خوانندگان نیویارک تایمز بعد از دیدن آن عکس هولناک، خواهان آگاهی از سرنوشت آن دختر بچه شدند. مردم میخواستند بدانند، که آیا او خود را به محل توزیع غذا رسانیده توانست یا خیر.

     گرچه بعد از این حادثه کارتر دوباره به سودان رفت. و نیز سازمان ملل یک تیم مخصوص را تشکیل داد تا از سرنوشت آن دختر بچه آگاهی حاصل نمایند، ولی متاسفانه عاقبت سرنوشت دختر بچه معلوم نشد. کسی ندانست، که او با چه سرنوشی روبرو شد.

    به تاریخ ۲ اپریل ۱۹۹۴م. کارتر بخاطر عکس دختر بچه سودانی اش برنده جایزه "پولیترز" شد. نیویارک تایمز که نام وی را پیشنهاد کرده بود، کارتر را به آمریکا برد. کارتر به تاریخ ۲۳ می ۱۹۹۴م. جایزه اش را در دانشگاه کلمبیا گرفت.

     گرفتن جایزه نتوانست به زندگی اندوهبار کارتر لبخند و خوشحالی هدیه کند. زندگی کارتر دریک بحران عجیبی گرفتار آمده بود. جایزه پولیترز بحث های جدیدی را بر انگیخت. روزنامه های آفریقای جنوبی موفقیت کارتر را شانسی تلقی کردند. برخی وجدان، اخلاق و بشر دوستی او را زیر سوال بردند. روزنامه سن پترزبورگ او را لاشخور دومی صحنه صحنه قلمداد کرد. گرک مارینوویچ پژوهشگر در مقاله ای ابراز عقیده کرده و گفت:" به هر حال روزنامه نگار پیش از آنکه روزنامه نگار باشد، انسان است. و انسان نمی تواند از وظایف نخستین انسانی اش شانه خالی کند.". تا حتی نانسی لی مسول عکس روزنامه تایمز، که عکس کارتر را چاپ کرده و وی را نامزد جایزه پولیترز نموده بود، نیز به وی گفت:" این دختر بچه چهار یا پنچ کیلو بیشتر وزن ندارد. چگونه توانستی خود را قانع کنی که فقط به وظیفه روزنامه نگاری خود به اندیشی؟ در حالیکه می توانستی او را به مرکز توزیع غذا برسانی."

     در زمانیکه خیل ها از کارتر انتقاد می کردند، کسانی نیز وجود داشتند که از وی حمایت می کردند. عده ای عقیده داشتند، که روزنامه نگار وظیفه مشخصی دارد. هیچ عاملی نباید مانع اجرای آن شود. حتی اگر مجروحی در حال ازبین رفتن در بین موتری درحال سوختن باشد، روزنامه نگار نباید دخالت کند و صحنه دیدنی و دراماتیک آن را ازبین ببرد. روزنامه نگاری اگر مرتکب چنین عمل شود، یک خلاف بزرگ وظیفوی اش را انجام داده است.

     کارتر که از درون شکسته شده بود. این حمایت ها نمی توانست دوای اندوه و افسردگی اش شود. وی گذشته از سوالات دوستان و منتقدین حرفه ای اش، تا حتی نمی توانست به سوالات وجدان خودش پاسخ دهد. چرا کمک نکردی؟ چرا به آرامی از کنارش گذشتی؟ چرا در انتظار تکه و چارچه شدنش توسط لاشخور نشستی؟ اگر کمکش میکردی حتما نجات می یافت... لابد منطقی ترین پاسخی، که کارتر می توانسته به همه این سوالات بدهد، این باید باشد. در آن صورت بهترین صحنه هولناک عکس گرفتن را از دست میدادم.

     کوین کارتر، که بار زندگی برایش هر لحظه سنگینتر و مشقت بار تر می شد.  دیگر نتوانست آنرا تحمل کند. وی ساعت ۹ شب، ۲۹ جولای ۱۹۹۴م. تقریبا یکسال بعد از انتشار عکسش خودکشی کرد.

     عکس کارتر به علاوه آنکه سمبل فقر و گرسنگی آفریقا شد. تمثیلی بر زندگانی کارتر نیز گردید. پرنده لاشخور نمادی از رنجها و تکلیف روحی است، که کارتر را بخاطر سهل انگاری، کمک نکردن به همنوع گرسنه و کسب شهرت به قیمت مرگ یک انسان دیگر از پای در آورد.

روشهای غلبه بر وسوسه های شیطانی


روشهای غلبه بر وسوسه های شیطانی

شیطان و وسوسه هایش همواره بر سر راه هر فرد با ایمانی سبز شده و خودنمایی می کنند. او هر حیله و نیرنگی را سوار می کند تا معتقدین واقعی از راه راست دور شده و نتوانند فرمانبردار خالص و حقیقی باقی بمانند. هیچ کس در برابر وسوسه های شیطان در امان نیست و نمی توان گفت که همه در رویارویی با آنها صد در صد پیروز از میدان خارج می شوند. اما برخی افراد آنچنان با این وسوسه ها مقابله می کنند که شیطان در مقابل آنها سر فرود می آورد و کمتر اتفاق می افتد که بر آنها استیلا یابد. در عوض دسته دیگری نیز هستند که به راحتی در مقابل این وسوسه ها اغوا شده و هیچ امیدی به رهایی و نجات آنها وجود ندارد. یک چنین شرایط ناخوشایندی نشئت گرفته از حس نومیدی است. شخص دید وسیع خود را نسبت به تمام مسائل، از دست میدهد و دیگر قادر نیست قدرتی را که خداوند به او عطا کرده، ببیند.

اولین چیزی که این افراد باید به خاطر داشته باشند، این است که خداوند هیچ گاه آنها را به سمت ارتکاب گناه هدایت نمی کند. خداوند قصد دارد تا بندگانش را مورد آزمایش قرار دهد و این مراحل همه و همه برای پاک سازی و تقویت نیروی ایمان آنها طراحی شده. گناه درست زمانیکه اصلا انتظار آنرا ندارید به وقوع می پیوندد و هیچ کس مسئول آن نیست جز شخصی که مرتکب آن می شود.

اگر می خواهید مورد عفو و بخشش الهی قرار بگیرید، باید خود را سرزنش کرده و توبه نمایید. اما متاسفانه ما در عصری زندگی می کنیم که مردم چنین کارهایی را به دست فراموشی سپرده اند و معمولا گناه خود را به گردن جامعه، فشار روحی و یا هر موجود بی نام و نشان دیگری می اندازند. اگر کسی می خواهد که آمرزیده شود باید پیش از هر چیز قبول کند که "من مرتکب گناه شدم." تا زمانیکه به دنبال کسی یا چیزی دیگر باشد که گناه خود را به گردن آن بیندازد، در مقابل فریب ها و وسوسه های شیطانی خلع صلاح خواهد بود.

انسان ها باید به نقش پندهای آسمانی در زمینه فایق آمدن به وسوسه های شیطانی گوش فرا دهند. یک از آموزه های مقدس در این را به این قرار است: "من در قلب خود جهان را جای داده ام و موظفم که در برابر آن مرتکب گناهی نشوم" زمانی که دنیای خداوند به صورت جزء جدا نشدنی قلب شخص با ایمان در می آید، این امر سبب می شود تا سنگرهای فرد در مقابل وسوسه و فریب مستحکم تر گردیده و او برای مقابله با آنها آمادگی بیشتری پیدا کند. در عبارت بالا شاهد قدرت جهانی در مقایسه با قدرت وسوسه های شیطانی هستیم؛ مطالعه هدفمند و مقدس دست نوشته های مذهبی نیز این امر را ثابت می کند که این عامل از مهمترین پیش نیازهای مقابله با وسوسه و فریب است. قدرت جهانی نه تنها نسبت به تکنیک های مختلف شیطان به ما هشدار می دهد، ما را در مقابله با آنها نیز نیرومند می سازد.

یکی دیگر از راههای کامیابی و غلبه بر وسوسه ها این است که اصلا تا جایی که میتوانیم از آنها اجتناب کنیم. در جاهای مختلف دیده شده که پیامبران متفاوت پیروان خود را از خطر وسوسه آگاه ساخته و از آنها خواسته اند که در گودال چنین نیرنگ ها و فریب هایی نیفتند. برخی افراد با ایمان واقعی بالاخره به این نتیجه دست پیدا می کنند که وسوسه با گناه فرق دارد، و تنها در این صورت است که شخص قادر می شود بدون متحمل شدن هیچ گونه ضرر و زیانی، وسوسه های شیطانی را به دام انداخته و با آنها به مبارزه برخیزد. رفته رفته این کار به یک سرگرمی آشکار برایش تبدیل می شود؛ هر چه وسوسه ها بیشتر او را غلغلک می دهند او راحت تر آنها را به دام خواهد انداخت.

یکی از عبارات حیاتی در این باب به شرح زیر می باشد:

"هیچ وسوسه ای به اندازه فریب های رایجی که همه روزه برای تمام افراد بشر اتفاق می افتد، خطرناک نیست؛ خداوند عادل است و هیچ گاه شما را در وسوسه هایی که کنار آمدن با آنها در حد و اندازه هایتان نیست، درگیر نمی کند، راه نجات و رهایی هر یک از وسوسه ها کاملا مشخص است، فقط کافی است که در برابر آن طاقت بیاورید تا راه مناسب را بیاید."

این آیه به این معناست که خداوند هیچ گاه به شیطان آنقدر قدرت نمی دهد که بیش از اندازه عرض اندام کند. میزان وسوسه و راه فرار، به طور انحصاری مربوط به فردی است که در برابر آن قرار می گیرد و چیزی نیست که خارج از حد و اندازه های طبیعی او باشد.

این مطلب که راه فراری وجود دارد و از سوی دیگر نحوه استفاده از آن راه دو مقوله کاملا متفاوت را تشکیل می دهند. اگر کسی از دنیای خدا خارج شود دیگر قادر به مشاهده و تشخیص راه فرار نخواهد بود و به هیچ وجه راههای غیبی بر او آشکار نخواهند شد. اما فرد چه از این راهها استفاده کند، چه نکند، هیچ گاه نمی تواند ادعا کند که وسوسه آنقدر شدید بوده که به راحتی توانسته من را از پای در آورد.

نکته دیگر این است که هیچ دو نفری تحت تاثیر یک وسوسه مشابه قرار نمی گیرند. در حالیکه هیچ دو نفری شبیه به هم آفریده نشده اند، وسوسه ای که هر یک با آن مواجه می شوند، با دیگری متفاوت است. حتی پیامبران نیز در برابر وسوسه های بسیار شدید تری نسبت به ما قرار می گرفتند، اما نیروی ایمان آنها آنقدر قوی بود که با سربلندی هر چه تمام تر آنها را یکی پس از دیگر پشت سر می نهادند.

از سوی دیگر تمام وسوسه ها در هدایت فرد به سمت گناه با یکدیگر مشترک هستند، به همین دلیل می توان از فرمان های مذهبی در این زمینه بهره گرفت. به عنوان مثال اگر بدانیم یکی از افراد هم آیین ما توانسته بر حرص و طمع خود غلبه کند، شاید کسی دیگر نیز به این نتیجه برسد که خودش نیز به راحتی می تواند در زندگی بر آن غلبه کند و وقت آن رسیده که خود را آزمایش کند. انسان ها موضف هستند که به هم نوعان خود برای پیروزی در این راه کمک کنند، این امر صرفا به منزله پاداشی برای خود این افراد محسوب می شود.

برای کسانیکه از گمراهان هستند، هیچ تضمینی وجود ندارد که در مقابل وسوسه ها مورد حمایت قرار بگیرند؛ مگر اینکه از راهی که رفته اند توبه کنند و خداوند را به عنوان یگانه خالق هستی بپذیرند.  اما در مقابل کسانیکه نجات پیدا کنند، نیروی آگاهی جهان به آنها اختصاص داده می شود و از نعمات بی شمار پروردگار برخوردار خواهند شد. بالطبع پیروزی در مقابل وسوسه های شیطانی از آن آنها خواهد شد، حتی در برابر ماهرانه ترین و هوس بر انگز ترین وسوسه ها

ورژن جدید نرم افزار مترجم آنلاین قدرتمند لغت و متون Ace Translator 7.3.1.361

ورژن جدید نرم افزار مترجم آنلاین قدرتمند لغت و متون Ace Translator 7.3.1.361


توضیحات کامل تر و ویژگیهای نرم افزار در ادامه مطلب موجود است ...

برخي از ویژگیهای اين نرم افزار:

1 ترجمه ی کامل و قدرتمند متون و لغت تنها با یک کلیک.

2 امکان وارد کردن متن با Copy و Paste.

 3 قابلیت ترجمه ی صفحات وب سایت های ذخیره شده بر روی کامپیوتر.

4 امکان ترجمه لغت و متون به 53 زبان مختلف از جمله زبان فارسی.

5 داشتن کیفیت بسیار بالا متن ترجمه شده.

6 امکان تغییر زبان استفاده از نرم افزار به هر کدام از 52 زبان و زبان فارسی.

7 داشتن تمام امکانات نوشتاری در هنگام کپی و ویرایش متن.

8 امکان ترجمه حتی با سرعت پایین اینترنت. -

9 ظاهر شدن تمام زبانها در جلوی زبان منتخب جهت انتخاب سریعتر.

10 ترجمه مستقیم در کامپیوتر بدون نیاز به سایت های مترجم آنلاین.

11 امکان ذخیره سازی متن ترجمه شده در فایل متنی.

12 قابلیت گرفتن پرینت از متن ترجمه شده.

13 امکان جا به جایی دو زبان منتخب تنها با یک کلیک.

14 داشتن محیط زیبا و کاربرپسند.

15 سازگار با ويندوز هاي مختلف.

16 داشتن حجم مناسب

17 کاربرد آسان.

18 و ...


Ace Translator - Version 7.5       Download Now   
     Released on June 22 2010, Size: 1.2 MB


روز میلاد با سعادت حضرت امام علی علیه السلام بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد  

    « ولادت فرخنده و با سعادت حضرت علي (ع) و  روز پدر مبارک باد »

Father's Day

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را         که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را
دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین         به علی شناختم به خدا قسم خدا را
به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند         چو علی گرفته باشد سر چشمه‌ی بقا را
مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ         به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
برو ای گدای مسکین در خانه‌ی علی زن         که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را
بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من         چو اسیر تست اکنون به اسیر کن مدارا
بجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب         که علم کند به عالم شهدای کربلا را
چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان         چو علی که میتواند که بسر برد وفا را
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت         متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را
بدو چشم خون فشانم هله ای نسیم رحمت         که ز کوی او غباری به من آر توتیا را
به امید آن که شاید برسد به خاک پایت         چه پیامها سپردم همه سوز دل صبا را
چو تویی قضای گردان به دعای مستمندان         که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چونای هردم ز نوای شوق او دم         که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را
همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی         به پیام آشنائی بنوازد و آشنا را

صفحه معرفی سایت و وبلاگ به گوگل


صفحه معرفی سایت و وبلاگ به گوگل ( http://www.google.com/addurl)

سپس در این صفحه آدرس وبلاگ دقیق وبلاگ خود را در بخش URL (مثل http://news.blogfa.com )  و در بخش Comments هم یک متن توضیحی مثلا میتوانید عنوان انگلیسی یا موضوع وبلاگ خود را(ترجیحا به انگلیسی) بنویسد و در نهایت کد نمایش داده شده در تصویر را وارد و دکمه Add url را بزنید.
 گوگل در پانزده روز (یا حتی یک ماه) آینده وبلاگ شما را بررسی و به بانک اطلاعات خود اضافه میکند. توجه داشته باشید حتما وبلاگ خود را زمانی به گوگل معرفی کنید که وبلاگ شما دارای مطالب متعددی باشد (مثلا بیش از پنچ یا حتی ده مطلب در وبلاگ نوشته شده باشد) چرا که در چنین حالتی علاوه بر اینکه احتمال درج شما در بانک اطلاعات گوگل بیشتر خواهد شد امتیاز بهتری را نیز در این جستجوگر کسب خواهید کرد.

جسد فرعون باعث شد پروفسور بوکای به قرآن ایمان آورد

هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981م زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل شود . هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست،بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.
ادامه نوشته

آشنايی با فن آوری اطلاعات (Information Technology) آی تی (IT):


ادامه نوشته

بايد از حضرت علي (ع) الگو بگيريم

جواني علي (ع) الگويي براي جوانان

مي گويند بايد از حضرت علي (ع) الگو بگيريم! اما چگونه؟!... من يک جوان هستم! يک جوان با خصوصيات خاص دوران جواني! يک جوان با شور و نشاط خاص اين دوران که به خنده و تفريح ,  به شور و احساست نياز دارد و الگویی که مرا به شور آورد

با تمام اين حرفها , باز هم الگو براي تو و براي همه  , مولاي متقيان است : و بخصوص جواني شان

الگو گرفتن يک الگو

بله! خود امير المومنين  در جواني شان , الگو داشته اند. الگويشان نيز پيامبر بوده است . از علي (ع) از شش سالگي همراه و همراز پيامبر و در خانه ايشان زندگي مي کرده اند و در همه امور زندگي شان , حتي جزيي ترين مسايل هم به پيامبر اقتدا مي نمودند يعني خود ايشان هم از يک انسان کامل و والاي ديگر الگو مي گرفته اند

اما چگونه؟

پيامبر اکرم (ص)  و علي(ع) همواره با هم بودند. از هنگام عبادت و خلوت در غار حرا گرفته تا مراحل مختلف دعوت خويشان دعوت عمومي در خانه خدا و حتي سفرههاي تبليغي پيامبر. علي (ع) هميشه اول صبح به ديدار پيامبر مي رفت و آنگاه يکديگر را شاداب در آغوش مي کشيدند و احوال هم را مي پرسيدند . آندو بزرگوار اوقات زيادي از شبانه روز را در کنار هم به کار و تلاش مي پرداختند و گاه علي (ع) خالصانه عرق از پيشاني پيامبر پاک مي کرد و ايشان صميمانه از او تشکر مي نمود

علي (ع)  خود در اين باره مي فرمايد : (( پيامبر (ص) مرا در دامان خود پروريد. من کودک بودم , پيامبر مرا چون فرزند خود درآغوش گرمش مي فشرد و در استراحتگاه مخصوص خود جاي مي داد... هرگز نيافت که من دروغي بگويم و در کردار من اشتباهي رخ دهد. من همچون بچه شتري تازه که پيوسته به دنبال مادرش هست , دنبال او مي رفتم . او هر روز نکته اي تازه اي از اخلاق براي من آشکار مي ساخت و مرا فرمان مي داد که در خط او حرکت کنم . ان حضرت مدتي از سال در کوه حرا به سر مي برد و کسي جز من او را نمي ديد... من نوروحي و رسالت را مي ديدم و بوي خوش و دل انگيز نبوت را احساس مي کردم ... موقعيتي که من در محضر رسول الله داشتم براي هيچ کس نبود))ـ

بسيار خوب!تمام اين حرف ها درست ! اما حضرت علي (ع) , پيامبر را مي ديده اند و وجود ايشان را لمس مي کرده اند و به ايشان اقتدا مي کرده اند اما من چه که حضرت علي (ع) را نمي بينم , چگونه مي توانم از ايشان الگو بگيرم !؟

تاريخ که روح , افعال و رفتار اميرالمومنين را ديده و نقل کرده است . از او استفاده کن ! از ديدگان تاريخ!؟

شجاعت , جوانمردي و شورمندي حضرت علي (ع)

آري ! مگر تو نمي گفتي الگويي مي خواهي که تو را به شور بياورد . آنچه مي تواند يک جوان را به شور بياورد ,  ديدن حماسه آفريني ها و شورمندي هاي کسي است که به او علاقه مند است . حال چه کس ديگري را سراغ داري که به اندازه اميرالمومنين , حماسه آفريده باشد

در همان کودکي که مصادف بود با آغاز بعثت پيامبر ,  کودکان به تحريک مشرکان پيامبر را آزار مي دادند و سنگ مي پراندند, با شجاعت از اطراف پيامبر دور مي کرد . چه کسي , شب را در بستري پر خطر بجاي ديگري , بجاي محبوبش خوابيده و از آن شب بعنوان لذت بخش ترين شب عمرش ياد کرده است ؟ مگر رشادت هاي امير المومنين در جنگ بدر را نشنيده اي؟ آن هنگام او فقط 25 سال داشته است و به گفته مورخين نيمي از کشته شدگان اين جنگ با ضرب مشير علي (ع) از پاي درامده بودند. مي داني در جنگ احد زماني که علي (ع) 26 سال داشت  , آنجا که در همان اوايل جنگ 9 پرچمدار لشگر دشمن را به خاک انداخت و بعد هنگامي که پيامبر در خطر محاصره بود پروانه وار به دور آن حضرت مي چرخيد و از وجود مبارکشان محافظت مي کرد همه مردم چه ندايي را از آسمان شنيدند

لا فتي الا علي , لا سيف الا ذولفقار

علي از همه جوان ها بهتر است و ذوالفقار او از همه شمشيرها  برنده تراست

اما جنگ خندق و شجاعت بي همتاي علي (ع) و داوطلب شدن ايشان جهت مبارزه با عمروبن عبدو يکي از نيريمند ترين مردان عرب آري همانجا بود که پيامبر به واسطه اخلاص علي (ع) در اين مقابله بي نظير فرمود

ضربه علي يوم الخندق , افضل من عباده ثقلين

به راستي که چنين جمله اي در وصف هيچ دلير مرد ديگري بيان نشده ! در ان زمان امير المومنين 28 سال بيشتر نداشت!؟

در جنگ خيبر نيز هنگاميکه تمام مردان با تجربه و جنگ ديده سپاه اسلام شکست خورده بازگشتند , علي (ع) به ميدان آمد و با فتح قلعه محکم و مقاوم خيبر ان پيروزي بزرگ را براي اسلام به ارمغان اورد

به راستي که هيچ جوان ديگري , چنين جواني پر شور و هيجان انگيزي نداشته است

همه مردان بزگ تاريخ بشريت و پيشاپيش همه آنها علي (ع) در دوران جواني از رموز موفقيت به خوبي بهره برده , راههاي پر پيچ و خم آن را با درخشندگي پشت سر نهاده , توانسته اند کارهاي بزرگي را به انجام رسانند

تفريح و شادي علي (ع)

مي داني اي دوست عزيز : من هم حرفهاي تو را مي پذيرم . اما جنگ و شور و حماسه بخشي از زندگي انسان است . چيزهاي ديگري هم هستند که آدمي بايد به آنها هم توجه کند. يک الگوي کامل , بايد در ان زمينه ها هم حرف براي گفتن داشنه باشد. اينطور نيست ؟

حتما همينطور است و من به تو مي گويم که امير المومنين در آن موارد هم , الگويي قابل قبول و کامل ارايه مي دهد . آخر تو درباره زندگي اميرامومنين چه فکر کرده اي؟

فکر مي کني تمام زندگي حضرت علي (ع) در جنگ و عبادت خلاصه شده؟

يعني اينطور نبوده است !؟

نه که نبوده است ! حضرت علي (ع) , مردي خوش رو و خندان بوده اند . هميشه تبسم بر لب داشته اند که دل مومنان را شاد مي کرده است . ايشان تفريح هم مي کرده اند. منتها تفريح در ديدگاه امام علي (ع) ولگردي و اتلاف وقت يا روز را به شب رساندن نبود؟

پس تفريح علي (ع) چگونه بود؟

علي (ع) کار را تفريح مي دانست

تفريح او را  ,  مسافرت ,کمک به ديگران ,تحصيل و تدريس ,  سرودن ,  نوشتن ,  حفظ و قرائت قران ,  مباحثه  ,  نگريستن به طبيعت و ورزش تشکيل مي داد . پرداختن به ورزشهاي شمشير بازي ,  پرتاب نيزه ,  اسب سواري ,  کشتي ,  وزنه برداري و شرکت در مسابقات ورزشي هم براي ايشان جنبه تفريح داشته است

چقدر جالب بوده است ! احتمالا به دليل همين ديدگاه اميرالمومنيننسبت به تفريح و زندگي بوده است که اگر سرتاسر زندگي شان را مرور کنيم , لحظه اي توقف و سکون در ان نمي يابيم. گويي حتي يک لحظه هم با لحظه قبلي اش مشابه نبوده است و درست بدليل همين ديدگاه بود که شوخي و خنده هم در سيره مولاي متقيان شکل ديگري داشت

امير المومنين اهل شوخي و مزاح بود. اما نه شوخي هاي زننده و بي مزه ! بلکه مزاح هاي معنادار و آموزنده

هر گاه يکي از ياران و دوستانش را گرفته مي ديد با شوخي او را خوشحال مي کرد تا اندکي از اندوهش کم شود. از همه مهمتر اينکه شادي علي (ع) هنگامي بود که يک کافر ,  مسلمانمي شد. جنگي به پيروزي ختم مي شد ,  غذايي به فقير مي رساند ,  دل غمديده اي را شاد مي کرد ,  مشکلي را از کسي مرتفع مي کرد و کودک يتيمي را ذوق زده مي نمود

نکته ديگر هم اين بود که مولاي متقيان در شوخي هايش مراقب و محافظ حدود شرعي بود تا حتي به شوخي دروغ نگويد ,  دل مومني را نشکند و يا با زن و دختر نامحرمي ,  شوخي نمايد

علي(ع) و اتباط با زنان و دختران

به طور مثال همين چگونگي ارتباط داشتن با زنها و دخترهاي نا محرم در جامعه  ,  يکي از معضلات امروز ما جوانهاست.بخاطر اينکه نه الگوي مناسبي در مورد ان ارائه شده و نه ديدگاه دين در مورد آن به خوبي مشخص و تبيين شده است. تازه ,  تندروي ها و کج روي هاي گروهها و طبقات گوناگون در مرحله عمل را هم به آن اضافه کن

اگر به سيره اميرالمومنين دقت کني ,  مي بيني که حضرت  ,  در سنين جواني با زنان سالخورده سلام و احوالپرسي مي نمود ولي با دختران و زنان جوان نه ! حتي سلام هم نمي کرد . در حاليکه پيامبر در همان زمان با زنان و دختران جوان هم سلام و احوالپرسي مي کردند چون زماني که علي (ع) 20 ساله و در عنفوان جواني چنين عمل مي نمود ,  پيامبر اکرم قريب 50 سال از عمر شريفشان مي گذشت. بنابراين از آنجا که احتمال پيش امدن گناه دست کم براي طرف مقابل دور از ذهن نبود ,  علي (ع)اين تربيت شده مکتب پيامبر به عنوان يک جوان سعي داشت مسائل ارتباطي و حدود بين دختر و پسر و به عبارتي زن و مرد را مراعات کند. هر چند وجود نازنين آن حضرت مبراو پاکيزه از هرگونه آلودگي بود

از طرفي پيامبرسه دختر جوان به نامهاي زينب ,  ام کلثوم و فاطمه در خانه داشتند ,  بااينکه علي(ع)از کودکي به اين خانه رفت و آمد داشتند ,   اما در اين رفت و امدها نهايت دقت را بعمل مي آوردند. درحالي که همين علي (ع) در دوران خلافتش وقتي که حدود 60 سال سن داشت و همسر شهيدي را نياز به کمک ديد به ياري او شتافت

پس در ارتباط با افراد نامحرم ,  چيزي که بيش از همه اهميت دارد

نيت و انگيزه طرفين و از همه مهمتر عدم امکان وجود مفسده در اين ارتباط براي هر دو نفر است

ياري رساندن به نيازمند و در طلب رضاي خدا آنهم در حد ضرورت مطلوبست و ليکن اين سيره جدايي از بهانه جويي براي آشنايي و استمتاعات و لذت جويي و هرگونه آلودگي ديگر است

به راستي كه كسي چون حضرت علي (ع) ,  در سنين جواني اش و در ريزترين حرکات و رفتارهايش بهترين الگوي نسل جوان ماست

   


 

نرم افزار برای مخفی کردن ای پی(IP)



 

دانلود gom player free download


نرم افزار GOM Player با پشتیبانی کامل از تمامی فرمتهای صوتی و تصویری، در حال حاضر به یک از پر طرفدارترین پلیرهای جهان تبدیل شده است. می توان به جرات این نرم افزار جدید را که ساخت یک شرکت کره ای می با شدرغیب اصلی نرم افزارهای قدیمی همچون Winamp ، JetAudio و … دانست که حتی در عرصه ی نرم افزارهای مالتی مدیا از آنها هم جلو زده است. شما با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید هر فیلمی را با هر فرمتی که باشد تماشا کنید و یا هر موسیقی را با هر فرمتی که باشد گوش دهید. این نرم افزار قادر است تا در محیطی بسیار زیبا و قشنگ فایلهای صوتی و تصوری مورد نظر شما را پخش کند به طوری که هر بیننده ای را محو زیبایی خود خواهد کرد. یکی از امکانات بسیار عالی این نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای حجیمی همچون Power DVD که معروف ترین نرم افزار پخش فیلم های دی وی دی است، امکان پخش فیلم های دی وی دی به همراه تنظیمات کامل تصویر و صدا و همچنین امکان فراخوانی زیر نویس فیلم مورد نظر بدون انجام تنظیمات اضافی می باشد که در نرم افزارهای مشابه برای اجرای زیر نویس می بایست حتمآ نام فیلم و نام زیرنویس یکی باشد و همچنین در کنار هم قرار داشته باشند تا پلیر بتواند هر دوی آنها را پخش کند، اما در این نرم افزار زیر نویس فیلم میتواند با نام های مختلف و در مسیری جدا از فایل فیلم قرار داشته باشد. این نرم افزار دارای امکانات متنوع و قابلیت های بسیار زیادی می باشد که توضیح هر کدام از آنها در اینجا امکان پذیر نبوده و مطمئنآ شما در صورت کار با این نرم افزار به تمامی امکانات آن پی خواهید برد.


دانلود gom player free download

دانلود نرم افزار کانورتر فارمت فکتری ادامه مطلب کلیک کنید.



دانلودDownload

TouchFreeze




با گسترش استفاده از رایانه کاربران زیادی از لپ تاپ استفاده می کنند. این رایانه های همراه وسیله خوبی برای مهندسین، برنامه نویسان و سایر افراد است تا با به همراه داشتن آن و اطلاعات درون آن، اطلاعات و برنامه های طراحی شده توسط خود را برای مشتریان خود به نمایش در آوردند. لپ تاپ ها مزیت های فراوان دیگری نیز دارد که این مزیت ها بدون مشکل هم نیست. یکی از این مشکلات که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید تماس دست با صفحه لمسی ماوس، در هنگام تایپ است. بطور مثال زمانی که در حال تایپ هستید و دست شما به صورت ناخواسته به صفحه لمسی ماوس برخورد می کند و باعث جابجایی مکان نما و یا خروج از محل تایپ شدن آن شده و شما بدون اینکه از این موضوع مطلع باشید به تایپ کردن ادامه می دهید و پس از مدتی تایپ متوجه می شوید متنی را تایپ نکرده اید و یا متون شما به هم ریخته است. برای رفع این مشکل، راه های مختلفی وجود دارد. مثلا در برخی مدل های لپ تاپ با ترکیب کلیدهایی می تواند صفحه لمسی ماوس لپ تاپ را غیر فعال کرد، اما در برخی از مدل ها نیز این قابلیت وجود ندارد. راه دیگر آن هم این است که دائما مراقب باشید تا دستانتان به صفحه لمسی ماوس برخورد نکند که این کار، امری خسته کننده است. در این قسمت از سایت میهن دانلود نرم افزاری را به شما معرفی خواهیم کرد که این مشکل را برای شما برطرف خواهد کرد. نام این نرم افزار که حجم بسیار کمی دارد TouchFreeze می باشد. این نرم افزار کاملا رایگان می تواند در هنگامی که در حال تایپ کردن هستید، بخش ماوس لمسی لپ تاپ را به طور کاملا خودکار غیر فعال کند. این نرم افزار کوچک نیازی به تنظیم ندارد و بس از نصب برنامه، آیکون آن در کنار ساعت ویندوز قرار خواهد گرفت و بصورت هوشمندانه، صفحه لمسی ماوس لپ تاپ شما را در هنگام تایپ غیرفعال می کند



قابلیت های کلیدی نرم افزار TouchFreeze 1.0.2:
- غیر فعال کردن خودکار صفحه لمسی ماوس لپ تا در هنگام تایپ
- جلوگیری از بهم ریختگی متون در هنگام تایپ
- بدون نیاز به اعمال تنظیمات خاص
- جلوگیری از اتلاف وقت در تایپ کردن با لپ تاپ
- حجم کم و محیط کاربری بسیار ساده
- استفاده کاملا رایگان از برنامه
- پشتیبانی از نسخه های مختلف ویندوز
- و ...  



دانلود نرافزار وب کم یاهو مسنجر و نوکیا پسی سویت ادامه مطلب کلیک کنید

یاهو مسنجر

Portable 
Yahoo! 
Messenger 10.0.1102

 نوکیا پسی سویت

     

                                                                    وب کم

                         


ادامه نوشته

هزاره هاي دره ترکمن   

هزاره های دره ترکمن


دره زیبا و سرسبز ترکمن ولایت پروان در تاریخ معاصر مردم افغانستان نام نیک و پرآوازه ی دارد.
ادامه نوشته

نرم افزارهای مذهبی ویژ  تلفن همراه ادامه مطلب کیلک کنید

ادامه نوشته

کد آهنگ برای سایت و یا بلاگفا ادامه مطلب کیلک کنید

هوای خانه ( سیاوش قمیشی )           خبر آمد( مرحوم آغاسی )                خورشید امید         

      

         

ادامه نوشته

کد ساعت با فلش برای بلاگفا  ادامه مطلب کیلک کنید

۲_ کد ساعت  مسجد جمکران برای وبلاگ

 

ادامه نوشته

ادامه مطلب گالری عکسهای مذهبی


ادامه نوشته

  در ادامه مطلب کیلک کنید هرنوع عکسها است .        


                                                                                           

ادامه نوشته

فواید دعای فرج     ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته